Megosztás:

Uniós közlekedési infrastruktúra fejlesztés – NEXT-E projekt

2017. július 7.

Az Európai Bizottság javaslatot tett közel 3,8 millió eurós támogatásra (Next-E projekt) az európai tranzitútvonalak mentén 252 gyorstöltő- és villámtöltő-állomást kialakítására, hogy a közép-kelet-európai régió tisztán elektromos járművekkel is átjárható legyen. A projekt Magyarország mellett Csehországra, Szlovákiára, Szlovéniára, Horvátországra és Romániára is kiterjed.

A Bizottság ezzel jelentős lépést tesz az európai beruházási terv és Európa összekapcsoltságának megvalósítása felé. A kiválasztott projektek hozzá fognak járulni a vasúti vonalak korszerűsítéséhez, a szűk keresztmetszetek megszüntetéséhez és a határkeresztező összeköttetések javításához, az alternatív üzemanyagokat biztosító töltőállomások létrehozásához, valamint az innovatív forgalomirányítási megoldások megvalósításához. A legnagyobb uniós hozzáadott érték és hatás biztosítása érdekében a kiválasztott projektek többnyire az európai közlekedési hálózat stratégiai szakaszaira összpontosulnak. A projekteket a 2016 októberében meghirdetett versenypályázati felhívások útján választották ki finanszírozásra.

A testület június 23-i közleménye szerint összesen 2,7 milliárd euró értékben 152 projektet támogattak az Európai Unió közlekedésének fejlesztése érdekében.

A projekt célja, hogy a Mol-csoport, az E.ON-csoport és a Nissan magyarországi leányvállalata közös konzorciumukon (NEXT-E projekt) keresztül egy 150 kilométer sűrűségű, univerzális elektromos villámtöltő-hálózatot alakítson ki az európai tranzitútvonalak mentén elhelyezkedő, Mol-csoporthoz tartozó töltőállomási gerinchálózaton, ezáltal a közép-kelet-európai régió tisztán elektromos eszközökkel is átjárhatóvá válik.

Az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz 2016. évi pályázatának támogatásával Magyarország mellett Csehország, Szlovákia, Horvátország, Szlovénia és Románia is tisztán elektromos eszközökkel lesz átjárható. A tavaly meghirdetett, 15 évre szóló Mol 2030 stratégiának megfelelően a Mol már többször elmondta, hogy nyitni kíván az elektromos közlekedés irányába illetve, hogy a Mol célja, hogy az alternatív üzemanyagok piacán is meghatározó magyarországi és régiós szereplővé váljon.

Forrás: www.logisztika.com

Vissza

 

Aktuális híreink

Flottabővítés a gyógyszeripar szolgálatában

2025. június 13.

A mai napon újabb mérföldkőhöz érkeztünk: 6 db új KRONE hűtős félpótkocsival bővült hűtős flottánk. A bővítést és korszerűsítést egyre növekvő gyógyszeripari megbízásaink indokolták, a maximális minőségbiztosítás jegyében.

Bővebben

Transport Logistic 2025: a K&V már Münchenben van

2025. június 3.

Ma reggel megnyitotta kapuit a transport logistic szakkiállítás Münchenben, és kollégáink már a nyitás óta jelen vannak, készen arra, hogy partnereinkkel találkozzanak, és új kapcsolatokat építsenek.

Bővebben

Közlekedésbiztonsági nap Cégünknél

2025. május 27.

Hatalmas siker volt a Közlekedésbiztonsági Nap! Még esőben is! Hiába csepergett az eső szombaton, a Közlekedésbiztonsági Napunkat a gyöngyösi rutinpályán semmi sem mosta el, sőt, a vendégek száma még a várakozásainkat is felülmúlta! 

Bővebben

Sikeres ISO-audit a K&V-nél

2025. május 21.

Május 7–8. között lezajlott cégünk ISO 9001:2015 Minőségirányítási, valamint ISO 14001:2015 Környezetközpontú irányítási rendszerének második felügyeleti auditja, amelyet a Bureau Veritas Certification végzett.  

Bővebben

IRU diplomát kaptak gépkocsivezetőink

2025. május 12.

Büszkén gratulálunk Borsodi Zsolt, Mucsi Sándor és Sipos Zoltán kollégáinknak, akik a hétvégén átvehették az IRU Diploma of Honour elismerést.   

Bővebben

Madarak és fák napja

2025. május 10.

Ma van a Madarak és Fák Napja – és ennél szebb apropót keresve sem találhatnánk, hogy felidézzük: alig pár hete 30 madárodút barkácsoltunk az Egererdő Zrt. Mátrafüredi Erdészetének megbízásából.

Bővebben