Soha nem látott mértékben nőtt az elmúlt évben az üzemanyagok ára. Adatokat közlünk, honnan jutottunk hova, mik a várható következmények, és még meddig mernek elmenni?
2010 januárjában a 95-ös átlagára még “csak” 317 forint volt, a gázolajé pedig 297 forint. December közepén a benzin literenkénti átlagára már 357-358 forint volt, míg a gázolajé 345 forint. Az [origo] által megkérdezettek a dráguló és egyre kevéssé fogyó élelmiszerek mellett veszteséges tömegközlekedést, növekvő fuvardíjakat és gyengülő, bedőlő cégeket jósolnak a várható rekordárak miatt.
És mindennek ellenére további brutális áremelés várható. Az elemzők között megoszlik a vélemény az emelkedés üteméről, van, aki "csak" 375-380 forintos benzin- és 365-370 forintos gázolajárat jósol, míg mások szerint egy év múlva 390-410 forint is lehet a 95-ös benzin átlagára, és ehhez hasonlóan fog emelkedni a gázolajé is.
2010-ben, az első kilenc hónapban 9,8 százalékkal, 2,212 milliárd literre esett vissza az üzemanyag-fogyasztás a tavalyi év hasonló időszakához képest a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) adatai szerint. A 95-ös benzinből 11,8 százalékkal fogyott kevesebb, míg a 98-asból 36,4 százalékkal vásároltak kisebb mennyiséget.
Ezzel párhuzamosan emelkedett viszont az E85-ös üzemanyag vásárlása. Az ok nyilvánvaló: most átlagosan 260 forintba kerül egy liter. Az ukrán határ mentén élőknek persze ez is drága, ők egy határátlépés után mindössze 200-210 forintért tankolhatják a gázolajat és a benzint az autóikba.
A piaci változásokat megérezte a Mol is, a teljes magyarországi értékesítése 11 százalékkal csökkent az első háromnegyed évben az előző év azonos időszakához képest, a kedvezőtlen kereslet és elsősorban az év első felében a szomszédos országok felé irányuló üzemanyag-turizmus következtében.
A kőolaj világpiaci árának kitartó emelkedése külföldön is „magával húzta” a gázolajárakat. 2011 harmadik hetében az ausztriai kutaknál átlagosan 1,250 euró a gázolaj literenkénti ára. Franciaországban 1,305 eurót, Olaszországban 1,338-ot kérnek, míg a német töltőállomásokon 1,314 eurót kell fizetni a dízelért.
Idén is megkaptuk a Dun & Bradstreet tanúsítványát, ami azt jelenti, hogy a K&V továbbra is a pénzügyileg legstabilabb, legmegbízhatóbb magyar cégek közé tartozik! Ez az elismerés nem pályázaton múlik: csak azoknak ítélik oda, akiknél tényleg rendben van minden. Büszkék vagyunk rá, hogy egy nemzetközi minősítő is visszaigazolta: amit építünk, az erős alapokon áll.
BővebbenA gyöngyösi kisegítő iskolában 2018 óta működik egy Snoezelen terápiás szoba, amely az autizmus spektrumzavarral élő gyermekek számára nyújt megnyugtató, érzékszervi ingereken alapuló fejlesztést. Az évek során a helyiség elhasználódott, az eszközök jó része tönkrement... most viszont újra teljes pompájában várja a gyerekeket!
BővebbenGyöngyös is mozgásba lendült az egészségért! Hétvégén városunk adott otthont a Richter Egészségváros rendezvénynek, amely rengeteg érdeklődőt vonzott, nem véletlenül: szűrések, tanácsadás, előadások, közös séta, és minden, ami a testi-lelki jólétünkről szól.
BővebbenA mai napon újabb mérföldkőhöz érkeztünk: 6 db új KRONE hűtős félpótkocsival bővült hűtős flottánk. A bővítést és korszerűsítést egyre növekvő gyógyszeripari megbízásaink indokolták, a maximális minőségbiztosítás jegyében.
BővebbenMa reggel megnyitotta kapuit a transport logistic szakkiállítás Münchenben, és kollégáink már a nyitás óta jelen vannak, készen arra, hogy partnereinkkel találkozzanak, és új kapcsolatokat építsenek.
BővebbenHatalmas siker volt a Közlekedésbiztonsági Nap! Még esőben is! Hiába csepergett az eső szombaton, a Közlekedésbiztonsági Napunkat a gyöngyösi rutinpályán semmi sem mosta el, sőt, a vendégek száma még a várakozásainkat is felülmúlta!
Bővebben