Megosztás:

Tesztautó érkezett a DAF-tól

2015. május 10.

A Hungarotruck egy DAF XF 460 Super Space Cab típusú vontatót adott át cégünknek tesztelésre.

A vontató különlegessége az abroncsnyomás-kijelzés, DIP és DPA továbbfejlesztése és a prediktív sebességtartás.

Az abroncskijelzés funkció jelzi, hogy egy abroncs ereszthet. A kerékfordulatszámok összehasonlításával működik. A rendszer a DIP kijelzőn megjelenő jelzéssel figyelmezteti a járművezetőt, hogy elháríthassa a hibát.

A továbbfejlesztett DIP és DPA kijelző. Szervizinformációk a DIP kijelzőn jelennek meg. A szervizinformációk megjelenítése gondoskodik az időszerű szervizelésről, ami nagyobb rendelkezésre állást eredményez. A rendszer a szerviz szükségességéről a következő szervizinformációk DIP kijelzőn való megjelenítésével tájékoztatja a járművezetőt:

  - a következő szerviz dátuma és futásteljesítménye a menüben található. Akkor jelenik meg a szervizjelző, amikor a szerviz 6000 km-en és/vagy 14 napon belül esedékes

  - számos figyelmeztetés jelenik meg, amikor a futásteljesítmény és/vagy dátum szerinti szerviz késik. Ezek a figyelmeztetések csak a gyújtáskapcsoló be-/kikapcsolásánál jelennek meg, út közben nem

  - az emlékeztetőt DAVIE használatával lehet kikapcsolni, 10000 km vagy 28 nap késés után, vagy manuálisan a menüből

Prediktív sebességtartás

Az adaptív automatikus sebességtartás (ACC) és a lejtmeneti sebességszabályozás segíti a járművezetőt, hogy hatékonyan és erőlködés nélkül jó átlagsebességet tudjon tartani dimbes-dombos úton is. Ezek a rendszerek mind az út meredeksége alapján működnek, és még a közvetlenül előttük lévő változásokat sem látják előre. Ennek a hátránynak a megszüntetésére a megoldás a prediktív sebességtartás.

A prediktív sebességtartás (PCC) a GPS technológián alapszik. A részletes térképadatok alapján tudható, hogy milyen vezetési körülmények várnak a járműre. Az út lejtésében várható változások felmérése alapján a PCC az üzemanyag-takarékosság érdekében felülbírálhatja a sebességtartás beállított értékét, módosíthatja az AS Tronic sebességváltó fokozatváltási stratégiáját, és  EcoRoll műveleteket kezdeményezhet. A normál hosszú távú alkalmazásoknál az üzemanyag-megtakarítás körülbelül 1,5%. Dombos úton a megtakarítás akár 4% is lehet.

Hogyan takarít meg üzemanyagot a prediktív sebességtartás? A jármű előtt álló út felmérése alapján a prediktív sebességtartás az alábbi módokon avatkozhat be:

Sebességtartás és lejtmeneti sebességszabályozás beállításai.

Ideiglenesen magasabb vagy alacsonyabb járműsebesség engedélyezése az egész úton elfogyasztott üzemanyag mennyiségének csökkentésére.

 • a jármű sebességének csökkentése közvetlenül egy emelkedő vége előtt

 • a jármű sebességének a sebességtartásban beállított érték fölé engedése egy újabb kapaszkodó megkezdése előtt

 • a jármű sebességének a beállított lejtmeneti sebesség fölé engedése egy meredek lejtő végénél

AS Tronic fokozatváltási stratégiája (prediktív fokozatváltás)

Üzemanyag-megtakarítás alacsonyabb motorfordulatszám miatt.

 • felkapcsolás, ha a következő fokozatban a gyorsulás elegendő a domb tetejének eléréséhez

 • felkapcsolás letiltása a rövid lejtőkön (várható visszakapcsolás a következő kapaszkodó előtt)

 • szükségtelen visszakapcsolás letiltása közvetlenül a dombtető elérése előtt (várható felkapcsolás a lejtőn)

EcoRoll

A GPS és a térképadatok alapján az EcoRoll jobban hozzáállítható az út meredekségéhez, a következő útszakasz magasságkülönbségeihez, ami hatásosabb EcoRoll funkciókat, és így további üzemanyag-megtakarítást eredményez.

Vissza

 

Aktuális híreink

Flottabővítés a gyógyszeripar szolgálatában

2025. június 13.

A mai napon újabb mérföldkőhöz érkeztünk: 6 db új KRONE hűtős félpótkocsival bővült hűtős flottánk. A bővítést és korszerűsítést egyre növekvő gyógyszeripari megbízásaink indokolták, a maximális minőségbiztosítás jegyében.

Bővebben

Transport Logistic 2025: a K&V már Münchenben van

2025. június 3.

Ma reggel megnyitotta kapuit a transport logistic szakkiállítás Münchenben, és kollégáink már a nyitás óta jelen vannak, készen arra, hogy partnereinkkel találkozzanak, és új kapcsolatokat építsenek.

Bővebben

Közlekedésbiztonsági nap Cégünknél

2025. május 27.

Hatalmas siker volt a Közlekedésbiztonsági Nap! Még esőben is! Hiába csepergett az eső szombaton, a Közlekedésbiztonsági Napunkat a gyöngyösi rutinpályán semmi sem mosta el, sőt, a vendégek száma még a várakozásainkat is felülmúlta! 

Bővebben

Sikeres ISO-audit a K&V-nél

2025. május 21.

Május 7–8. között lezajlott cégünk ISO 9001:2015 Minőségirányítási, valamint ISO 14001:2015 Környezetközpontú irányítási rendszerének második felügyeleti auditja, amelyet a Bureau Veritas Certification végzett.  

Bővebben

IRU diplomát kaptak gépkocsivezetőink

2025. május 12.

Büszkén gratulálunk Borsodi Zsolt, Mucsi Sándor és Sipos Zoltán kollégáinknak, akik a hétvégén átvehették az IRU Diploma of Honour elismerést.   

Bővebben

Madarak és fák napja

2025. május 10.

Ma van a Madarak és Fák Napja – és ennél szebb apropót keresve sem találhatnánk, hogy felidézzük: alig pár hete 30 madárodút barkácsoltunk az Egererdő Zrt. Mátrafüredi Erdészetének megbízásából.

Bővebben